Saturday 1 January 2011

1.1.11

Selamat Tahun Baru 2011 untuk semua.
Cepatnya masa berlalu..

Azam tahun baru?
Nak habiskan belajar cepat2.. makin tua makin liat plak.. iskh
Nak jadi manusia yang bermanfaat dan jadi hambaNYA yg lebih baik dari tahun lepas... insyaAllah
( 2 jer tapi maha hebat nak mencapainya.. moga dipermudahkan)

Penutup tahun 2010 yang agak memilukan bagi kami di Birm ni.
1. Seorang sahabat dimasukkan ke ICU dan kemudian CCU. Beliau sekeluarga (suami dan 2 orang anak kecil) merancang untuk pulang ke Msia for good pada 2 Jan, namun tiba2 musibah menimpa apabila beliau jatuh sakit yang pada mulanya tidak diketahui penyakitnya. Beliau melalui saat2 yang sangat getir dan kami semua senantiasa berdebar, apatah lagi suaminya. Namun semangat juangnya melawan penyakit amat membanggakan. Kini beliau masih kritikal tetapi stabil di City Hospital, Birmingham. Alhamdulillah...Mudah2han beliau terus KUAT melawan penyakitnya dan sembuh seperti sedia kala. Ya ALLAH ya Tuhanku lindungilah sahabatku Zamzarina dan sembuhkanlah penyakitnya, kuatkanlah semangat suaminya dan anak2nya dalam melalui saat ujian ini. Amin ya Allah...

2. Seorang lagi sahabat ditimpa musibah apabila rumahnya dimasuki pencuri. Rumah yang baru disewanya kira2 sebulan. Tak sangka dalam negara maju pun berlaku perkara macam ni. Beliau sekeluarga keluar bercuti pada cuti Christmas dan hanya mengetahui rumahnya dipecah apabila pulang ke rumah. Bukan sedikit barang yg hilang, nilainya mungkin melebihi £15K. Kami yang dapat berita ketika diluar kawasan terkedu tak terkata. Mudah2han beliau sekeluarga bersabar dan tabah dengan musibah yang menimpa. Mudah2han ada hikmah yang besar disebalik apa yang berlaku.

Dua musibah besar yang menimpa sahabat2 kami ni menjadikan kami tak sabar nak balik Malaysia. Mmg aaa musibah tu boleh berlaku di mana2.. mcm musibah ke-2 ianya pernah berlaku kpd kami sekeluarga di Msia sebyk 2 kali. Tapi bila ianya berlaku di luar negara.. kesannya amat mendalam dan menakutkan. Terasa Malaysia lagi selamat. Mama!!.. cepat2 siapkan kerja yer.. Ya Allah.. lindungilah kami dan permudahkanlah urusan kami di bumi UK ini...Aminn.

No comments: